Sunday, May 20, 2012

Õuesõpe Kiidjärvel, Valgesoos

Meie reis algas bussisõiduga. Tee äärest võtsime peale veel Kirke, Miko ja Pille-Riini. Nägime tee ääres erinevaid mõisasid. Peale pikka sõitu jõudsime Valgesoosse. Esmalt mindi 24 m kõrgusesse torni, aga mina sinna minna ei julgenud. Teised said üleval ilmakaari määrata. Kui nad alla tulid läksime laudteele. Sealt algas  meie retak rabas. Meile näidati erinevaid taimi. Saime proovida raba vett, aga see ei kustuta janu. Raba vees ei ole seda ainet, mis kustutaks janu. Meile anti ka binoklid. Nendega vaatasime linde, puid ja puhmaid. Giid rääkis rabaloomadest.
Kui matk oli läbi, oli meil piknik ja me mängisime memoriini. Meie retk lõppes bussisõiduga koju. Bussis mängisime, lugesime luuletusi.

Victoria Kaljuste, 4.klass

Meie reis algas bussisõiduga. Võtsime tee äärest peale Kirke, Miko ja Pille-Riini. Nägime teel ka kitsi. Nägime erinevaid mõiasid, mis on tänaseks korras koolihooned. Enne Valgesoole jõudmist sõitsime üle Ahja jõest ja Emajõest. Kui me Valgesohu jõudsime, nägime 24 m torni. Torni tipus määrasime ilmakaari ja uurisime kaarti.
Edasi läks matk laudteele keset raba. Giid näitas, lasi katsuda ning lubas ka mõnda taime maitsta. Me saime rabas ka vett juua. Vaatasime binokliga line, puid ja puhmaid. Rääkisime rabas elavatest loomadest. need olid hunt, rebane, hallõgija ja lendorav. Pärast rääkisime sisalikest ussidest ja sipelgatest.
Matka lõpus pidasime pikniku ja mängisime memoriini. Siis asusime tagasiteele.